.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نطق میان دستور ؛
فرزانه : فقط 15 درصد از وسعت استان مازندران برای سکونت مردم است / غیر بومی ها طبیعت و محیط زیست مازندران را تهدید می کنند
شمال نیوز : نماینده نور و محمودآباد گفت : با کود کیسه ای 500 هزار تومان، سم لیتری یک میلیون و 200 هزار تومان و دستمزد کارگر کشاورزی حدود 300 هزار تومانی، قیمت موجود برنج از عهده هزینه های تولید و هزینه زندگی کشاورزان بر نمی آید ....
فرزانه : فقط 15 درصد از وسعت استان مازندران برای سکونت مردم است / غیر بومی ها طبیعت و محیط زیست مازندران را تهدید می کنند

شمال نیوز: ولی‌الله فرزانه در نشست علنی یک‌شنبه، 27 مهرماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در ابتدای سخن درود و سلام می فرستیم به روح بلند امام شهدا و شهدای مدافع سلامت، به ویژه شهدای مدافع سلامت حوزه انتخابیه‌ام شهید دکتر طهماسبی، شهید دکتر فلاح و شهید دکتر رشیدی و همچنین شهدای مدافع حرم و شهدای عزیز خانطومان از لشکر همیشه پیروز 25 کربلا و شهدای مدافع حرم حوزه انتخابیه ام شهید اسماعیل خانزاده و شهید علی جمشیدی. و از این مکان مقدس با کمال تواضع و خشوع سر تعظیم فرود می آوریم بر سید شهدای مدافعین حرم شهید محجوب و محبوب شهید حاج قاسم سلیمانی.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس ادامه داد: حلول ماه ربیع الاول را خدمت هموطنان عزیز و هفته تربیت بدنی را خدمت ورزشکاران و مدال آوران و هفته نیروی انتظای را خدمت یاوران امنیت داخلی و مرزهای کشور تبریک و تهنیت عرض می کنم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در سطح بین المللی در این مقطع از انقلاب با هدایت وعنایت الهی جبهه مقاومت با رهبری ایران اسلامی آمریکا تروریسم و جنایت کار را وادار کرده است که در آغاز گام دوم انقلاب چهره کریه و جنایتکار خویش را بیشتر آشکار کند که حمله با هواپیما به جان یک انسان شریف، حمایت آشکار و بی پرده از حکومت های ضد مردمی و ضد حقوق بشری و مرتجع منطقه و طراحی کثیف معامله قرن و نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم مظلوم فلسطین و تحریم مالی علیه مردم شجاع و مقاوم کشورمان از این جمله است.

وی اظهار داشت: البته به برکت خون شهدا همه کارشناسان بین المللی به این امر اعتراف دارند که اقتدار سیاسی آمریکا در مجامع بین المللی شکسته شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: درخصوص مسائل داخلی باید به عرض برسانیم که آنچه در مقطع فعلی از انقلاب مهم و باید مورد توجه جدی قرار گیرد این است که بپذیریم ساختار نظام اداری کشور قدیمی و مربوط به دوران قبل از انقلاب است و باید هرچه زودتر ساختار نظام اداری را به نفع مردم و انقلاب تغییر دهیم.

فرزانه ادامه داد: دولتمردان بدانند مردم از این نظام اداری خسته و عصبانی هستند باید به داد این مردم رسید، ساختار اقتصادی متکی به نفت از دیگر مشکلات کشور است که طراحی اقتصادی بدون نفت بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و از بندهای مواد قوانین برنامه پنجساله بوده اما متاسفانه مورد بی توجهی دولت ها واقع شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز یکی از دلایل گرانی که مردم را به شدت آزار می دهد، افسارگسیخته شده و باعث کاهش اعتماد عمومی شد شوک های ارزی حاصل از اقتصاد نفتی است با این حال پیشنهاد می شود از مسئولین شورای امنیت کشور و مجلس دعوت و به این سوال شفاف پاسخ دهند که این شوک های ارزی ناشی تحریک تقاضای ارزی توسط اخلالگران اقتصادی و کشورهای مرتجع منطقه است یا حاصل متغییرهای اقتصادی؟

نتوانستیم در جنگ اقتصادی مردم را همراه کنیم

وی تاکید کرد: ضمنا باید به این واقعیت اذعان داشته باشیم که نتوانستیم در این جنگ اقتصادی مردم را به مانند جنگ تحمیلی با خود همراه کنیم و همین بی تدبیری موجب کاهش اعتماد عمومی شده است.

این نماینده مجلس گفت: جناب آقای دکتر قالیباف از اینکه در جلسات سران قوا که صرفا برای رسیدگی به امور اجرایی کشور است صدای مجلس را در آن انعکاس می دهید و برای در رأس امور بودن مجلس تلاش دارید و همچنین از سفرهای استانی جنابعالی تقدیر و تشکر می کنم. از این فرصت استفاده می کنم تا عرض کنم بسیاری از استان ها علاوه بر مشکلات عمومی مثل گرانی، تحولات بورسی، شوک های ارزی با کاهش ارزش پول دارای مشکلات اختصاصی مربوط به خود هستند که طرح و تصمیمات جلسات سران قوا می تواند بر حل مشکلات آنها موثر باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس بیان کرد:همکاران عزیز 70 درصد وسعت استان مازندران را جنگل ومرتع و 10 درصد را اراضی کشاورزی و حدود 5 درصد را معابر و فقط 15 درصد از وسعت استان مازندران برای سکونت مردم است که در سال های اخیر به علت بُرد کوتاه مسافت با مرکز پایتخت و ترس از زلزله یا جنگ تحمیلی یا آلودگی هوا مورد توجه و هجمه جمعیت غیر بومی قرار گرفت که طبیعت و محیط زیست را تهدید می کنند.

وی اظهار داشت: سران قوا، نمایندگان عزیز همه باید بدانیم که پاسخ این تهدید، تخریب نیست . استان مازندران و حوزه انتخابیه ام نور و محمودآباد بدون برنامه ریزی و ناخواسته استان معین شده است از همین جا به وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه متذکر می شوم که با کمک بنیاد مسکن که دارای تجارب در مناطق روستایی هستند به این مهم یعنی سازماندهی ساخت وسازها بپردازند.

این نماینده مجلس بیان کرد:دیگر مشکل استان مازندران، زیر ساخت های کشاورزی است دولتمردان باید بدانند با کود کیسه ای 500 هزار تومان، سم لیتری یک میلیون و 200 هزار تومان و دستمزد کارگر کشاورزی حدود 300 هزار تومانی، قیمت موجود برنج  از عهده هزینه های تولید و هزینه زندگی کشاورزان بر نمی آید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبر 28 مهر 1399
لطفا نارنگی و پرتقال را هم بگویید با همین قیمت سم وکود وکارگر پس از بیست سال همچنان حدکثر 2500 تومان است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.